هل تريد التفاعل مع هذه المساهمة؟ كل ما عليك هو إنشاء حساب جديد ببضع خطوات أو تسجيل الدخول للمتابعة.

الرئيسيةالبوابةأحدث الصورالتسجيلدخول

سؤال للبنات ... و سؤال للشباب

aya
sharzah
maro
oka$
samaka
9 مشترك
كاتب الموضوعرسالة
samaka

samaka

ذكر

سؤال للبنات ... و سؤال للشباب Empty
مُساهمةموضوع: سؤال للبنات ... و سؤال للشباب   سؤال للبنات ... و سؤال للشباب I_icon_minitimeالثلاثاء 9 أكتوبر - 18:59

ســؤأل للبنـات وســؤأل للشبـاب

اكيد كل واحد مننا لية صديق و كل واحده ليها صديقه

ولد بيكلم صاحبه ايه رايك تحب تتجوز البنت الامورة الروشة
الاستايل بس الله اعلم بـ احترامها ولا البنت اللى شكلها مش قد كدة بس مؤدبة ومحترمة
فيه يقول لاء انا ميهمنيش الشكل وفيه يقول انا هتجوز واحده الدنيا كلها تحلف بيها و بجمالها

وبرضه بنت بتكلم صاحبتها تحبيـه وتتجـوزيه غنـى والمال عندك أهم ولا المهم يكون بيحبك و يخاف عليكى و يصونك ؟؟؟
لكن الواقع ان برضه الآراء مختلفه بين البنات

لكن السؤال .. هيأكلها حب و هنا و يعيشها على الغيره و الحنيه ؟؟

جه الوقت الى اسال فيه
و يا ريت اسمع رأيكم بجد لانه موضوع حساس و يتطلب الشجاعه و التفكير كويس جدا جدا جدا قبل الرد

::::سؤال البنات::::

هل تفضلين الزوج صاحب المال والثراء ام الزوج صاحب الحب والحنان حتي ولو كان فقيرا ؟؟؟

::::سؤال الشباب::::

من تتمني الزواج منها --- صاحبة القلب الحنون والحب الجارف ام صاحبة الوجه الجميل الفاتن ؟؟؟

نصيحة : انا كتبت السؤالين دولت للبنات والشباب لسبب لان هييجى اليوم لكل واحد وواحده مننا
يسالوا نفسهم نفس السؤال ودا وهيبقى فى حيرة جامدة فيسأل نفسه من دلوقتى ويعرف ويتاكد علشان
كل فتاة هتختار شريك حياتها ازاى وكل شاب هيختار شريكه حياته ازاى

و طبعا بتمنالكم كل الهنا و السعاده
و مستنى ردودكم
oka$

oka$

انثى
العمل/الترفيه : طالب
المزاج : افلام

مُساهمةموضوع: رد: سؤال للبنات ... و سؤال للشباب   سؤال للبنات ... و سؤال للشباب I_icon_minitimeالثلاثاء 9 أكتوبر - 22:45

انا فعلا هختار الزوج الصالح هو الى فعلا هيهنينى والغنى غنى النفس مش مهم ابدا يكون فقير (خدوهم فقرا يغنيكو الله) بجد هو ممكن يكون فقير بس انا وثقه انو هيسعدنى اكتر من الغنى وكمان هيفضل يحبنى عمره كله.
اما بلنسبه للشباب الرجل العاقل هيختار البنت الى هيكمل حياتو معاها ممكن تكون دلوقت جميله وتبهجه لاكن مع العشره هيتعود على شكلها الى هو اتجوزها عشانه.ومعملتها له هتخليه يشفها اوحش بنت فى الدنيا بجد الجمال جمال الروح.
ربنا يكرم كل شاب عايز يبنى بيته على المحبه والصلح وسعتها ربنا هيحلى صورت مراته وتكون اجمل بنت فى الدنيه فى عينه\ انا بشكرك علموضوع الجميل ده يا سمكه.

اختك \oka$
samaka

samaka

ذكر

مُساهمةموضوع: رد: سؤال للبنات ... و سؤال للشباب   سؤال للبنات ... و سؤال للشباب I_icon_minitimeالثلاثاء 9 أكتوبر - 22:49

[color=yellow]رايك مقنع جدا
شكرااا يا اغلى اخت
[color:ffad=yellow:ffad]MLA
maro

maro

انثى
العمل/الترفيه : نزول الجامعة
المزاج : بتحول

مُساهمةموضوع: رد: سؤال للبنات ... و سؤال للشباب   سؤال للبنات ... و سؤال للشباب I_icon_minitimeالأربعاء 10 أكتوبر - 0:42

ردى على السؤال دة انة لازم يكون بيحبنى جدا ويكون حنين وبيخاف علية

وتانى حاجة لازم يكون طموح يعنى مش مهم غنى الاهم انة يكون عايز يبنى مستقل حلو فاكيد هقف جمبة وهسعدة
sharzah

sharzah

مُساهمةموضوع: رد: سؤال للبنات ... و سؤال للشباب   سؤال للبنات ... و سؤال للشباب I_icon_minitimeالثلاثاء 16 أكتوبر - 18:08

انا مش هختار لا ده ولا ده لان لو اللي بيحبني وفقير جدا مش هينفع ولا الغني جدا بردو ينفع لان مش هتجوز واحد مش بيحبني او غني جدا عشان لو غني ومسنواه اعلى مني اوي وكمان مش بيحبني يبقى الحكايه كلها مش هتنفع ولو فقير اوي بردو مش هينفع ماله المتوسط وزينا كده رضا وزي الفل......... Very Happy على الاقل محدش هيجيله يوم وممكن يعاير التاني
aya

aya

انثى
العمل/الترفيه : طالبة بمعهد خدمة اجتماعية بجاردن سيتى
المزاج : عادى

مُساهمةموضوع: رد: سؤال للبنات ... و سؤال للشباب   سؤال للبنات ... و سؤال للشباب I_icon_minitimeالإثنين 22 أكتوبر - 0:30

فعلا السؤال ده الواحد هيساله لنفسه

بس انا عن نفسى هختار الانسان اللى يكون بيحبنى بجد ويحافظ عليا ويكون كويس معايا
لكن محدش واحد علشان شكله او ماله اهم حاجة الطبع والاخلاق وفى مثل كدهبيقول
(يواخد القرد على ماله يروح المال ويفضل القرد على حاله)وبجد الجمال جمال الروح وليس جمال الشكل واتمنى للجميع السعادة والتوفيق فى حياتهم
bidoo_ma3

bidoo_ma3

ذكر
العمل/الترفيه : songer
المزاج : منفض لدنيا كلها

مُساهمةموضوع: رد: سؤال للبنات ... و سؤال للشباب   سؤال للبنات ... و سؤال للشباب I_icon_minitimeالخميس 25 أكتوبر - 0:06

انا بقى هخد اللى بتحبنى وهحطها فى عينى والحمدلله انا مستوايا المادى متوسط ولازم هى تكون راضيه بده بس انا برده مش هافضل حاطط ايدى على خدى ومستنيها تيجى اكيبد هدور برده على بنت الحلال بس اهم حجه تكون هى بتحبنى انشلله نص الحب اللى بحبهولها وتبقى مقتنعه بيا
samaka

samaka

ذكر

مُساهمةموضوع: رد: سؤال للبنات ... و سؤال للشباب   سؤال للبنات ... و سؤال للشباب I_icon_minitimeالخميس 25 أكتوبر - 21:52

شكلك كده مش لقى حد يعبرك
علشان عاوزها تحبك نص الحب
zico

zico

ذكر
العمل/الترفيه : nursing
المزاج : peace

مُساهمةموضوع: رد: سؤال للبنات ... و سؤال للشباب   سؤال للبنات ... و سؤال للشباب I_icon_minitimeالجمعة 7 ديسمبر - 17:08

انا بقى ان شاء الله لو لو لو لو فكرت انى اتجوز حتجوز البنت الى بتحبنى بس برضه ميمنعش انها تكون جميله انا الحمد لله حشتغل ممرض (يعنى حيكون معابا فلوس) يعمى العمليه ديه بييييييييييييييس اوووووووووووووووى

lol! lol! lol!
ra_charmed

ra_charmed

انثى
العمل/الترفيه : طالبة
المزاج : جامد جدا

مُساهمةموضوع: رد: سؤال للبنات ... و سؤال للشباب   سؤال للبنات ... و سؤال للشباب I_icon_minitimeالخميس 13 ديسمبر - 22:33

بص بالنسبة للسؤال اللى لينا كبنات
انا لو قولت عايزة اللى يحبنى ويحافظ عليا حتى ولو كان فقيير يبقى بغش نفسى وبظلمها
ولو قولت انا عايزة الغنى اللى يقدر يعيشنى فى مستوى عالى برضو كده بظلم نفسى لانى ببساطة معرفش اية المعاملة اللى هتعاملها قصاد المال والمستوى
يعنى خير الامور الوسط
واكيد فى واحد بيجمع بين نص من الحب والحنية والخوف عليا وبرضو يقدر يعيشنى اينعم مش فى مستوى عالى اوى بس يقدر يعيشنى ويكفينى استحالة منلاقيش النوع الوسط ده
وعامة فى النهاية الحكم مبيكونش لعقلنا لما بنقع فى الحب مبنفكرش اية فى المستقبل ولا بنفكر فى اى فروق يعنى فى الاول والاخر مفيش تحكم ومفيش اختيارات
TiTo

TiTo

ذكر
العمل/الترفيه : سبع صنايع و البخت ضايع
المزاج : مرتاح و نفسى فى كده على طول

مُساهمةموضوع: رد: سؤال للبنات ... و سؤال للشباب   سؤال للبنات ... و سؤال للشباب I_icon_minitimeالسبت 15 ديسمبر - 2:13

الموضوع جامد و كمان فوق الفظيع

مش متعود منك ياض يا سمكة على الحلاوة ديه

اجاباتى المتميزة
الراجل العاقل يختار البنت اللى تقدر تفهمه و يفهمها مش شرط بقى تكون جميلة علشان الجمال بيبقى جمال الروح
الا بقى لو كان كل واحد دور على الجمال كان نص الشباب اتجوزا من الهند
البنت اللى انا هاتجوزها هيكون فيها
الحنية _ العقل _ تعرف ازاى تحافظ عليا _ مرحة مش مملة _ تعرف تربى اولادنا _ عينيها جميلة _ تفهمنى من نظرة عين
( لازم عينيها تبقى جميلة و الا مش هتجوز )
بالنسبة بقى لسؤال البنات
نصيحة منى
البنت تختار الرجل علشان 3 حاجات
حسن دينه _ كرم اخلاقه _ اسرة محترمة
مش شرط يكون بيحبها علشان هى هتخليه يحبها
بس بجد دول اهم 3 صفات فى الرجل او بمعنى اصح اهم 3 ضمانات للبنت عند جوازها

و علشان ماتقولوش عليا بتاع كلام
دول التلات حاجات اللى والدى دور عليهم فى نسايبى و مدورش على مال و لا حتى مظهر
و الحمد لله بيحافظو على اخواتى زى عينيهم
و شكراااااااا
ياااه انا طولت اوى
bidoo_ma3

bidoo_ma3

ذكر
العمل/الترفيه : songer
المزاج : منفض لدنيا كلها

مُساهمةموضوع: رد: سؤال للبنات ... و سؤال للشباب   سؤال للبنات ... و سؤال للشباب I_icon_minitimeالثلاثاء 18 ديسمبر - 13:27

ماشى ياعم سمكه ربنا يكرمك

سؤال للبنات ... و سؤال للشباب
صفحة 1 من اصل 1
 مواضيع مماثلة
-