هل تريد التفاعل مع هذه المساهمة؟ كل ما عليك هو إنشاء حساب جديد ببضع خطوات أو تسجيل الدخول للمتابعة.

الرئيسيةالبوابةأحدث الصورالتسجيلدخول

بحبك

4 مشترك
كاتب الموضوعرسالة
Matrex

ذكر
العمل/الترفيه : study
المزاج : cooooooooool

بحبك Empty
مُساهمةموضوع: بحبك   بحبك I_icon_minitimeالسبت 22 مارس - 23:59

ما أحلى هذه الكلمه مما تحمله من مشاعر قويه..........موضوعى كله عباره عن سؤالين و مستنى ارائكم وردودكم..... 1)امتى الولد يقول للبنت كلمة بحبك؟؟؟؟ ياترى أول ما يحس بعاطفه ناحيتها وللا أول ما يتأكد انها بتحبه وللايمكن لما يحس انه مستعد للارتباط بها وللا ايه رأيكم؟؟؟ ..على فكره فيه شباب كتير مش بتحب تقول الكلمه دى خالص يمكن يكونوا متأثرين بأغنية صباحك سكر ل كاظم الساهر لما بيقول .. فحين انا لا أقول أحبك فمعناه انى أحبك أكثر .....................................................................................................2)السؤال ده بقى أصعب :امتى البنت هى اللى تقول للولد بحبك؟؟؟؟؟ ياترى تقولها لما الولد هو اللى يبتدى وللا عادى ممكن هى اللى تبدأ لو حست بعاطفه ناحيته وللا ممكن حيائها يمنعها انها تقولها فى أى حال من الاحوال ... على فكره فيه شباب كتير قوى مش بتحب البنت هى اللى تبدأ بالتعبير عن مشاعرها ..................................... بس كده أنا خلصت موضوعى ويارب يعجبكم ومستنى آرائكم......
maioya

maioya

انثى
العمل/الترفيه : طالبه بكليه تجاره
المزاج : لذيذ ورايق

بحبك Empty
مُساهمةموضوع: رد: بحبك   بحبك I_icon_minitimeالأحد 23 مارس - 1:11

اولا ميرسي جدا ع التوبيك
ثانيا الولد ممكن يقول الكلمه دي في تجمع من كل الحالات اللي انت قولتها
وثالثا مبدا ان البنت هيا اللي تبتدي بالكلمه دي مرفوض لان لو الولد اللي قدامها ما حسش انه بيحبها وقالهالها يبقي مابيحبهاش
وفي الحاله دي هايبقا حبها من طرف واحد ودي مصيبه
اما لو كان بيحبها وخايف او مكسوف انه يقولها فابكده يبقي خجول زياده عن اللزوم والبنات مابتحبش كده
شكرا
MOHAB1133

MOHAB1133

ذكر
العمل/الترفيه : computer&Internet
المزاج : nice

بحبك Empty
مُساهمةموضوع: رد: بحبك   بحبك I_icon_minitimeالأحد 23 مارس - 1:34

بص يامتريكس انا جربت كتير حكايات الحب والارتباط دى بص يامان

كلها حوارات مفيش حاجة منها بتبقى بجد الحب الصح ياماتريكس واللى فعلا يبقى اسمة حب اللى ينتهى بجواز عندك بنات وشباب كتير حبو وارتبطوا بس فى الاخر كل واحد بيتجوز حد تانى ومفيش اكتر من كدة فى بلدنا ثانيا الموضوع اللى انتة بتتكلم فية لازم الولد هوة اللى يقول بحبك لان فى مجتمعنا دة مفيش بنت هينفع تقول بحبك لانها من اولها هتسقط من نزل الولد دة ومن نظر الناس كلها

بس انانفسى فى حاجة نفسى اعرفها من الناس كلها حاجة بجد انا مش عارف احسها دلوقتى من كتر معملتها

حاجة تقريبا بتهد حياتى وبتبيعنى اصحابى وبتخلينى ابقى حاسس انى مخنوق وكلنا بنعملها يعنى اية حب

انا بسال لنفسى السؤال دة كتير بس مببقاش عارف جوابة لية بحب لية بقول لواحدة بحبك وفى الاخر يطلع انى مبحبهاش

احسن حاجة ان كل واحد يعيش حياتة من غير حب ولا اى حاجة يحس انها ممكن تربطة فى يوم من الايام

مينفعش واحد فينا يرتبط اصلا الا فى حالة واحدة بس واحد يكون قادر انو يصرف على نفسة معاة شهادة وظيفة محترمة يعرف يفتح بيت بمعنى اصح اللى فينا يقدر يعمل كدة يرتبط ويتجوز على طول
بدل ميدخل فى قصة ملهاش نهاية

ياريت اى عضو من اعضاء الزهرة يعمل موضوع عن الحب ومشاكلة فى منتدى المشكل (يازهرةحليلى مشاكلى) وانا هدخل كل يوم ونتكلم مع بعض فى الموضوع دة لانة موضوع انا نفسى اتكلم فيها مع كل الناس
http://www.noname1133.jeeran.com
Matrex

ذكر

بحبك Empty
مُساهمةموضوع: رد: بحبك   بحبك I_icon_minitimeالإثنين 24 مارس - 0:08

شكرا ليكى يا ميويا انتى ومهاب على الردود الجميله دى وأكيد كلامكوا صح............. يعنى احنا متفقين ان البنت ماينفعش هى اللى تبتدى بالافصاح عن مشاعرها وده أكيد ........ وأكيد برضه الحب اللى بيدوم هو حب اللى بيتهى بجواز واكيد بيستمر بعد الجواز ....... بس عندى سؤال لمهاب انت حبيت قبل كده .صح؟ حطيت ف حساباتك كل اللى انت قولته ده من انك تكون بتصرف غلى نفسك وقادر على الارتباط .....أكيد لا الحب بييجى كده وفجأه من غير ماتعمل حساب أى حاجه ........... وانا متأكد انك عشت أحلى أيامك لما كنت بتحب ونفسك تحب تانى .. .... وشكرا تانى ليكوا بجد علىردودكوا
zico

zico

ذكر
العمل/الترفيه : nursing
المزاج : peace

بحبك Empty
مُساهمةموضوع: رد: بحبك   بحبك I_icon_minitimeالإثنين 24 مارس - 0:32

شكرا يا ماتركس على الموضوع الجااااامد ده
يا جدعان الحب جراة وتضحية
لية دايما الولد اللى يكلم البنت يعنى علشان هو ولد و اية يعنى ما هى بنت .الاتنين قطبى الكون الاتنين بيكملوا بعض لو واحد غاب التانى موجود.افرض واحدة بتحب واحد اوى و هو مش حاسس بيها تفضل تحبة و تتعذب كل ما تشوفة ولا تتجرا مرة واحدة فى حياتها و تروح تكلمة .وفى ولاد كتير بتبقى متفهمه مش علشان بنت قلتله انها بتحبه حيقول انها قله الادب زى ممكن هو يروح يقوله ليها هى منحقها تقوله برضه .فى ولاد مبتخدش المبدره علشان ميتحرجوش زى واحد صاحبى...................... عااااااادى
الحكم ليكم
Matrex

ذكر

بحبك Empty
مُساهمةموضوع: رد: بحبك   بحبك I_icon_minitimeالإثنين 24 مارس - 0:38

شكرا يازيكو على ردك ........ والموضوع كله آراء ف عادى لما يختلف رأيي مع رأى اى حد .. ......... ومحدش قال ان البنت لو قالت للولد بحبك هى اللى بدأت تبقى قلة أدب ........ بس بتبقى شكلها وحش قوى........ وانا من رأيي ان المفروض حياء البنت ورقتها يمنعوها من انها تبدأ بالخطوه دى . حتى لو هو مش حاسس بيها ........ وعادى ياما ن مفيش مشكله ..
zico

zico

ذكر
العمل/الترفيه : nursing
المزاج : peace

بحبك Empty
مُساهمةموضوع: رد: بحبك   بحبك I_icon_minitimeالإثنين 24 مارس - 0:48

يا مهااااااب انا معاك1000% ان الحب الحقيقى هو الى بدايه بالجواز مش نهايته
اسمع يا مهاب مفيش حاجة اسمها تعيش من غير حب لان الحب دى حاجة مش اختياريى مش ممكن تشتريها من محل او تلاقيها على الارصفة دى حاجة غير منطقية بتيجى مرة واحدة من غير ترتيبات ولا مواعيد و ممكن من اول نظرة و اقسنم لك ان واحد صاحبى حب واحدة 4 سنين من اول نظرة بس و من غير ما يشوفها كتير ولا كلام كان بيحس ان لو مشافهاش بيحصلوا حاجات غريبة و لو شافها بيحصلوا اغرب و الله بيقول شافه مرة حس ان قلبة هيتخلع منة و كان درجة حرارتة كانه فى ساونة لكن كانوا فى الشتاء بس كان عيد الحب ............
لو الحب بايدينا كان كل واحد اختار انة يبقى لوحدة لكن ده قدر و القدر مش ممكن نهرب منة
وقصدك فى الارتباط الحب ولا الجواز لو الجواز يبقى مش كل حاجه الوظيفه والفلوس بس الجواز لازمله حاجات تانيه كتير زى الحب من اهمها وتواجد الوعى الفهمى بنهما
وبال نسبه لمى
هسالك سؤال هو الحب فى نظرك ايه؟

بحبك
صفحة 1 من اصل 1
 مواضيع مماثلة
-